Sabtu, 25 Januari 2014

SAMBUTAN MAULIDUR RASUL 2014 PERINGKAT SK KABARUS

Doa kesyukuran SK KABARUS sempena sambutan Maulidur Rasul 2014
        SK KABARUS telah merayakan sambutan Maulidur Rasul peringkat sekolah dengan penuh meriahnya pada 21 Januari 2014 (Selasa) bersamaan 19 Rabiulawal 1435 H. Majlis dimulakan dengan para pelajar berkumpul di dewan terbuka SK KABARUS di mana taklimat perjalanan majlis telah diberikan oleh guru bertugas. 
          Pada kira-kira jam 8.30 pagi, para pelajar beratur mengikut kelas/ kumpulan masing-masing dengan membawa sepanduk/ tanda nama Nabi Muhammad S.A.W diiringi oleh guru kelas masing-masing sebelum berarak keluar dari kawasan sekolah sambil berselawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Perarakan mengambil masa kira-kira 1 jam sebelum perarakan masuk semula ke kawasan sekolah.
        Setelah bersarapan pagi, para pelajar berkumpul semula di dewan untuk mendengar ceramah Maulidur Rasul yang disampaikan oleh penceramah jemputan iaitu Ustaz Amin Faisal yang didatangkan khas dari SMK IMTIAZ Kuala Terengganu dengan ceramahnya yang berkaitan dengan Maulidur Rasul. Ceramah telah diselangselikan dengan beberapa video yang sangat menarik perhatian para pelajar SK KABARUS.
       Sebelum bersurai, majlis penyampaian hadiah untuk pemenang perarakan Maulidur Rasul disempurnakan sejurus selesainya ceramah dari penceramah jemputan kira-kira pada jam 12.15 pm.
Para guru/staf SK KABARUS bergambar beramai-ramai sebelum majlis sambutan Maulidur Rasul bermula
Berikut di antara foto-foto di sepanjang sambutan majlis Maulidur Rasul 2014 SK KABARUS : 
(1) Sebelum perarakan bermula (dalam kawasan sekolah)
                    
(2) Sepanjang perarakan (di luar kawasan sekolah)
 
 
(3) Penyampaian cenderahati oleh guru besar kepada petugas perarakan Maulidur Rasul dan PIBG
  
(4) Sepanjang ceramah Maulidur Rasul di dewan terbuka SK KABARUS
 
 
By KABARUSBlogger

Tiada ulasan:

Catat Ulasan