Ahad, 22 September 2013

MAJLIS RESTU ILMU UPSR 2013 SK KABARUS

                
Majlis Restu Ilmu UPSR 2013 ini telah berlangsung pada 8 September 2013 (Ahad) di dewan terbuka SK KABARUS di mana ianya merupakan satu program yang dianjurkan oleh Jawatankuasa Kecemerlangan UPSR SK KABARUS yang mengumpulkan para pelajar UPSR 2013 dengan penjaga masing-masing di samping guru-guru SK KABARUS sebelum bermulanya peperikasaan UPSR 2013.
 
RASIONAL :
1. Meningkatkan semangat dan keyakinan diri.
2. Mengeratkan ikatan silaturrahim.
3. Menanam rasa syukur dan keinsafan dalam diri.
4. Memupuk sifat pemaaf dan penyayang.
5. Memberi sokongan moral yang jitu untuk kecemerlangan.
 

OBJEKTIF :
1. Memupuk hubungan ibu bapa/guru/murid menjadi lebih erat.
2. Membentuk semangat kekitaan untuk sama-sama mengecapi kejayaan.
3. Membina keyakinan dan jati diri murid.
4. Meningkatkan pencapaian UPSR 2013.
 

Program ini dimulakan dengan ucapan YDP PIBG SK KABARUS diikuti dengan ucapan guru besar dan ucapan wakil murid beserta bacaan ikrar kecemerlangan dan nyanyian lagu-lagu berunsur motivasi. Upacara Restu Ilmu ini dimulai dengan para pelajar UPSR 2013 yang diiringi dengan penjaga masing-masing bersalaman dengan semua guru bagi memohon restu. Guru angkat kemudiannya menyerahkan kit UPSR kepada penjaga sebelum ianya diserahkan anak masing-masing. Seterusnya para pelajar UPSR 2013 akan menyerahkan bunga rampai kepada penjaga mereka sebelum mereka bersalaman sesama mereka. Taklimat perjalanan hari UPSR 2013 turut diberikan kepada para pelajar dan penjaga agar semuanya menjadi jelas sebelum peperiksaan UPSR 2013 diduduki.
 
Antara gambar-gambar di sekitar majlis Restu Ilmu 2013 SK KABARUS :

Guru besar dan wakil pelajar tahun 6 menyampaikan ucapan
      
Para pelajar tahun 6, guru dan penjaga bergambar bersama-sama
     

     
Para pelajar tahun 6, guru dan penjaga bergambar, bersalaman dan bermaafan antara satu sama lain sebelum menduduki peperiksaan UPSR 2013
 by KABARUSBLOGGER

Tiada ulasan:

Catat Ulasan